onsdag 16 mars 2011

Recension av The Adjustment Bureau


Färsk i minnet ligger The Adjustment Bureau och jag blev inte besviken. Kan inte påstå att den var som jag trodde den skulle vara men jag gillade den. Vet inte om det är budskapet eller känslan av det som förmedlas, men det känns tryggt på något sätt.

Filmen är en lovestory men med en twist, och ingen liten twist heller. Vad händer när man träffar den rätta fast det inte står skrivet i "planen" eller ödet vill annorlunda. Vad gör du om du måste riskera allt, slåss du för det du vill och känner, mot en kraft som är bra mycket starkare än dig?! Ja det är frågan och dilemmat som Matt Damon's karaktär kämpar med i denna film. Emily Blunt spelar utmärkt hans kärlek som han inte kan leva utan.

Ska inte avslöja mer av filmen, det enda jag kan säga är att det inte var så mycket action som jag trodde det skulle vara, och att Jason Bourne känns lite avig när det gäller "loverboy"rollen. Men jag tycker denna var jäkligt bra då man börjar fundera, och filmer som får mig att fundera får höga betyg!

Betyg: 4 av 5 tänkte ge 3,5 men för att den är så annorlunda höjs betyget. Vi gillar annorlunda!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar