lördag 19 november 2011

Recension av Huvudjägarna


Jag hade på förhand hört att filmen skulle vara bra, men hur bra undrade jag...
Boken av Jo Nesbøs hade jag inte läst men trailern hade jag sett och den såg onekligen fantastisk ut. Så spänningen var på topp precis efter att reklamen var avslutad och filmen skulle dra igång. Det är inte ofta jag ser på norska filmer ska jag erkänna och speciellt inte en norsk actiontriller. Detta måste ha varit min första film i den genren.

Men oj vilken film!
Handlingen behöver jag inte gå in på för mycket, vissa av er har kanske redan läst boken eller läst andra recensioner så varför ska jag upprepa.
Det jag kan dela med mig av är mina känslor och dom är positiva. Huvudjägarna är nog fan den bästa nordiska film jag sett.

"Huvudjägarna får Snabba Cash att likna Jönsson Ligan."
Huvudjägarna får en stabil 4a i betyg av mig, Jaybird!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar