måndag 12 april 2010

Defendor


Woody är en favorit för många, även för mig. Hans nya film Defendor har det varit väldigt tyst om och detta är synd. Jag såg den igår och fan va bra den var! Woody gör oss faktiskt sällan besvikna, och denna är inget undantag. 7,5 i IMDB betyg säger en del om denna då detta faktiskt är en parodi på "action-hjälte" filmer. Med de sagt så har filmen ett djup som sällan skådats i parodi genren. Allt känns trovärdigt och känslorna känns äkta på nåt sätt. Suveränt skådespeleri tillsammans med en väl uttänkt story gör ju inte saken sämre. Nej det här var bra, mycket bra. Hade iofs inte så höga förväntningar när man innan läste att Woody skulle spela Arthur Poppington, en simpel kille som tror han är en superhjälte. Va kan hända liksom?!

Jag tycker ni ska lägga Defendor på minnet, och hoppas ni får samma känsla som jag när ni förhoppningsvis ser den. En av årets hittills bästa filmer. 8 trench-clubs av 10....


2 kommentarer:

  1. Du får inte glömma att nya Terror på Elmstreet snart har premiär, närmare bestämt 30/ i USA

    //MrRude

    SvaraRadera
  2. Just fan den verkar riktigt nice!!! Visste att de va nån jag glömde ;)

    SvaraRadera