torsdag 15 januari 2015

JayBird listar 2015 års mest efterlängtade filmer

Här kommer min (JayBirds) Top 5 lista på dom filmerna som jag ser mest fram emot under året 2015.

Plats 5 /  American Sniper / Wow vilken trailer det är till denna film. Clint Eastwood står för regi och Bradley Cooper har huvudrollen i denna verklighetsskildring om Navy Seals soldaten Chris Kyle som är USAs mest kända krypskytt genom tiderna. Bara trailern får håret att resa sig på kroppen. Biopremiär 23/1

Plats 4 / The Water Diviner / Russel Crowe står både för regi och för huvudrollen i denna till synes extremt starka film om en fader som letar efter sina tre försvunna söner. Trailern osar kvalité och det ser ut som en kommande storfilm. Biopremiär 27/2

Plats 3 / Avengers 2 - Age of Ultron / Hur i hela fridens namn kan denna filmen ligga på en tredje plats? Den borde absolut ligga på en 1a plats men det säger ganska så mycket om vilket galet filmår som vi är inne i. Jag är sjukt peppad inför denna gigantisk superfilm !  Världspremiär 22 / 4

Plats 2 / Jurassic World / Vad är det för trailer som är släppt? Skriv upp den 12 juni i kalendern för då har den här filmen biopremiär och så jag längtar. Innan trailern kom så var jag inte alls så peppad eftersom att dom senaste Jurassic Park filmerna har ju varit sådär bra om jag ska vara snäll. Men efter att jag sett Chris Pratt i Trailern där en stor jävla havsdinosaurie slukar en vithaj och där en gigantisk hybrid-T-Rex rymmer som köttar en jävla massa människor så är jag sjukt peppad! Wow !

Plats 1 / STAR WARS, The Force Awakens / Det går inte att ha någon annan film på första platsen än Star Wars uppföljaren. Denna film ska utspela sig trettio år efter Episode VI Jedins Återkomst. Fattar du var ascoolt detta kommer att bli, wow wow wow ! Säger jag och nu är det första gången som George Lucas inte sitter i registolen utan det är JJ Abrams och det ska bli väldigt intressant att se detta spektakel! Sjukt galen pepp inför denna filmen som troligtvis kommer att slå alla tiders biorekord. Vi får se....May the Force be With you ! 16/12 är det världspremiär.

Bubblare (andra filmer som jag är peppad inför) : Ant-Man - Focus - Mad Max, Fury Road - The GunMan - Chappie - The Theory of Everything - Minionerna - Big Hero 6 - Blackhat - TomorrowLand - San Andreas -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar