onsdag 26 januari 2011

Countdown to Zero


Alla älskar vi en bra dokumentär, iaf så gör jag det. Jag kan sitta hela dagar och titta på Discovery ena ämnet efter det andra. Satt faktiskt och undrade om jag inte lärt mig med där än vad jag gjort under mina år i skolan.

Countdown to Zero handlar om en värld vi ofta väljer att ignorera, eller rättare sagt ett överliggande hot som vi alla är medvetna om men väljer att inte tänka på. Och det är ju bra för vi kan ju inte gå runt och tänka på skit hela tiden men det är ju alltid kul att lära sig saker och denna fördjupning inom Kärnvapen rustningen som finns i världen kan nog vara sjukt intressant!

Om den är objektiv eller vinklad i någons favör lämnar jag osagt, men någon timme till i soffa klagar jag inte på.

1 kommentar:

  1. Markku Hautamäki27 januari 2011 kl. 11:17

    Ett tips om en en dokumentär/biografi ni kan recensera, Lemmy The Movie http://www.youtube.com/watch?v=mOmcIf8Io9M.
    Mycket underhållande 2 timmar, Lemmy är så mycket mer än "bara" Motörhead, jag ger den 5/5

    SvaraRadera