måndag 3 januari 2011

MegaMind 3D

Tog tillvara på ledigheten jag hade och drog till Irland en sväng. Väl på plats passade jag givetvis på att gå och kika bio. Matiné bio dessutom så jag och brorsan var helt själva i salongen och vi verkligen njöt av "vår egna" bio mitt i centrala Dublin. Irlands svar på SF hade desutom ett hyperintressant erbjudande som jag och brorsan funderat länge över här hemma i Sverige. En prenumeration på bio, alltså en månads kostnad (i detta fall 19euro) sen får man gå hur mycket bio man vill varje månad!!! Kanske dags att flytta! ;)

Den film vi såg var iaf Megamind 3D med Brad Pitt och Will Farell i huvudrollerna. Megamind spelad av Farell är en riktig superskurk som aldrig riktigt får till sina ondskefulla planer, detta p g a MetroMan spelad av Pitt. När Metroman plötsligt överlistas av Megamind så uppstår en tomhet som Megamind inte kan fylla. Hans ärkefiende ända sedan barnvagnen har försvunnit och istället för att fira så går han in i en djup depression. Då får han den briljanta ideén att tillverka en ny superhjälte att slås mot, men det går inte som planerat. I övriga roller har vi även Tina Fey (30 rock) Jonah Hill (Supersugen m fl) och Ben Stiller!

Måste såga att jag blev blown away av denna rulle. Sjuuuuukt skön och jag som inte brukar kolla "tecknat" (ja jag vet animerat!) blev lite frälst. Både jag och bror gillade den skarpt och vi funderar på att se den igen, nu när den kommit till Sverige.

4 blockisar av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar