söndag 16 januari 2011

Jaybird listar 2010 års bästa filmer och floppar.

Som skribent på Blockbusterd.blogspot så tar jag mig här och nu friheten att lista en top-10 lista över dom bästa filmerna som jag sett under filmåret 2010. Jag bjuder också på dom största flopparna, allt enligt mig Jaybird! Kommentera gärna listan, din åsikt är mycket välkommen!

Top-10 över 2010 års bästa rullar alá Jaybird
1) The A-Team - En sällsynt klockren actionfilm. En njutning för action nörden.
2) Kick-Ass - Jag älskar denna filmen och Hit Girl är den coolaste superhjälten någonsin.
3) Shutter Island - Scorsese + Di Caprio blev en riktigt lyckad kombination.
4) Inception - Di Caprio igen i en fenomenalt bra film som fick hjärnan att jobba.
5) Toy Story 3 - En helt fantastisk story och berättelse. Man blir bara glad.
6) Snabba Cash - Den bästa svenska filmen i modern tid.
7) Draktränaren - Bra historia, bra film, allt är bara bra i denna härligt animerade film.
8) Dumma mig - Jag är förälskad i denna filmen, så enkelt är det.
9) The Social Network - Facebookfilmen blev hyllad och jag gillade vad jag såg.
10) Iron Man 2 - Inte lika bra som 1an men ändå väldigt underhållande.


Flopp-listan Top-3
1) The Wolfman - Del Toro & Hopkins måste skämmas att dom ens ställde upp.
2) Kommissarie Späck - Svensk katastrof humor. Man skäms som svensk.
3) The Expendables - Hypen var enorm, men Stallone överdrev föör mycket.

(Ps. Som sagt listan över över dom filmerna som jag har sett under året, så det finns säkert bra och dåliga filmer som jag inte sett som kan platsa, jag ser så mycket jag kan)

2010 års skådespelare är utan tvekan Leonardo Di Caprio, Grattis ifrån Blockbusterd redaktionen, Leo!

Bild ovan: Upp med hakan Leo du var (är) bäst !

Vi säger också tack och R.I.P Dennis Hopper som avled under året. Vi minns honom väl ifrån hans cameoroll i Entourage och som Howard Payne i actionfilmen Speed ifrån 1994. Vi minns honom mest för hans roll i Easy Rider ifrån 1969. En film som blivit en symbol för hippieeran.
En utav hans minde kända roller men en rätt så rolig sådan var rollen som King Copa i filmatiseringen utav Super Mario Bros 1993. Dennis Hopper blev 74 år, han dog efter en tids sjukdom i sitt hem i Venice Beach, Kalifornien.

R.I.P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar